FULLT UPP

2012-02-28 @ 22:53:53

Har haft fullt upp sen sista inlägget jag skrev, jobbat fram till 15 och och hämtade Felicia på dagis och vi spenderade mer än en timme i lekparken här utanför i världens härligaste väder. Precis när vi skulle gå in då Felicia sagt " mamma, ocka inte me nu gå in " ( mamma jag orkar inte mer nu vi går in )kom min föräldrar & lillasyster på lite fika och lek. När som åkte vis halv sex började vi laga mat, åt mat, diskade & Felicia var utan blöja under kvällen och skrek till mig när jag diskade " mamma komme kiss " och sprang till pottan & kissade och kom stolt ut och hämtade mig. Min stora tjej. Efter disk och kisserier tog vi ett bad & efter det var det läggdags för lilla damen, som nu mer börjat gilla att läsa böcker eller att jag läser för henne. Med andra ord har varje nattning blivit mycket lättare.

Slänger in några bilder från lekparken.

    

PIPPI

2012-02-28 @ 08:01:59

GOOOD MOOOORNING!

Felicia är lite halvt besatt av Pippi Långstrump så idag fick hon äta sin frukost framför tv & vart världens lyckligaste tjej. Sen fick hon även Pippi flätor & så har hon Pippi kläder på sig! Så snart bär det av mot dagis och jobb..

    

NIGHT

2012-02-27 @ 22:45:36

Felicia sover sen några timmar tillbaka. Jag ska strax göra det samma, men först ska jag titta på Big Brother från igår om jag kan hålla mig vaken.

    

MONDAY

2012-02-27 @ 08:04:26
Nu är vi redo för jobb & dagis.
Eller Felicia är iallafall.
Känns som att ångesten börjar krypa sig på, att lämna bort henne en hel dag efter allt som hänt känns inte ett dugg ok, trots att jag är super trygg med personalen på dagis.



    

A NEW START

2012-02-26 @ 15:24:50

Känner att nu är det dags igen, hur länge det håller i sig det får vi se. Tycker synd om er få stackare som tittar in här varje dag & aldrig får se något nytt. Så nu ska ni få en liten update!

Imorgon ska Felicia till dagis & jag till jobbet för första gången på 2 veckor..
För Felicia har varit sjuk, riktigt sjuk.

Helgen den 10 11 12:e var hon lite halv krasslig ingen feber utan mest hosta och hes. Natten mellan söndag och måndag fick hon 40 grader feber men när vi vakna på måndagen hade hon bara 38.4 men jag hörde på hennes andning att något var fel, hon liksom tog i för att andas & var otroligt slö för att nästan vara feberfri. Så jag ringde till 1177 och hörde lite med dem, då var klockan 8.15 men dem sa bara att hon var trött för att hon hade haft en febertopp under natten & att andningen hade med hennes förskylningsastma att göra. Fast jag sa gång på gång att det inte alls lät som astman så la vi tillslut på, men jag hade fortfarande en klump i magen så jag ringde hit min mamma & lillasyster. Dem kom hit runt halv 10, och mamma märkte på en gång att något var fel, Felicia var ännu slöare knappt medveten och ögonen bara snurrade och hon var helt borta och andades ännu "hårdare" så mamma gjorde ett nytt försök hos 1177 och då koppla dem henne direkt till Finspångs sjukhus, så vi packa skötväskan och åkte ner.. När vi kom ner fick vi ett rum på en gång & läkaren stack bara in huvudet och sa " jag ringer efter en ambulans " efter 10 minuter var ambulans personalen & narkosläkare i rummet och Felicia fick syrgas och hundra andra grejer och nålar sattes in i hennes händer. Sen fick jag hoppa in i ambulansen & då åkte vi till Norrköping. Mamma och Maja tog bilen och hämta upp Adde. När vi börja närma oss Vrinnevi sa ambulans mannen att " bli inte rädd nu, men det står många och tar emot oss nu " Jaja, tänkte jag. Tills dem öppna dörrarna.. Där utanför ambulansen stod säkert 10 olika sköterskor, läkare osv från olika avdelningar. Bl.a. Barnavdelningen & IVA (intensivvårdsavdelningen) väl inne i rummet på akuten fortsatte dem ta prover & ge henne olika medeciner i en mask, inhalation. Jag kan säga att jag inte ens då förstod hur allvarligt Felicias läge va, trots ambulans & allt folk. En läkare från IVA sa " ni får åka upp till oss, hon behöver våran vård " inte ens då koppla det, vad fan är IVA tänkte jag, tills vi åkte upp i hissen & jag läste intensivvårdsavdelningen (IVA) på en skylt. Det var första gången magen knöt ihop sig ordentligt på mig, då förstod jag hur dålig hon var. På IVA ligger ju bara folk med livshotande sjukdomar eller skador.. Vi kom in på ett rum med grönklädda läkare som koppla på massa slangar på henne, då kom Adde äntligen in. Har aldrig varit så glad att se honom som då, men vi fick gå ut ganska fort igen då dem sa att Felicia måste sövas ner och läggas i respirator. Då brast det, jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Att behöva lägga ner henne på en bår & sen gå ut & lämna henne hos okända människor var det värsta jag har gjort i hela mitt liv. Jag bara grät. Gick ut ringde några samtal & sen satt vi bara och vänta på att vi skulle få komma in till henne. Efter en timme & en kvart kom dem och hämta oss och vi fick se henne. Det var inte alls så hemskt att se henne som jag förställt mig, självklart var det obehagligt med alla slangar hit & dit. Men hon såg så lugn ut och led inte alls som hon gjorde innan dem sövde ner henne.

Vi vart kvar på IVA till lördagen då vi vart flyttade till barnavdelningen.
Och på måndagen den 20 fick vi åka hem med våran stora starka tjej.

Det har varit dem 2 värsta veckorna i mitt liv & jag skulle göra allt för att det inte skulle ha hänt!

Varför Felicia vart så dålig var på grund av en lunginflammation & ett RS-virus. Och varför hon hamna i respirator var för att hon inte kunde andas själv & respiratorn hjälpte lungan att tryckas ut igen då den klibbat igen pga av slemmet som bildas vid rs-virus.
Det är inte vanligt att så "stora" barn som Felicia blir såhär dåliga av rs-virus utan vanligtvis får dem bara en vanlig förskylning.

Men imorgon börjar vardagen igen & jag är så glad för det. Skriver ett inlägg senare ikväll om hur hon var när hon vakna osv..

 

    

.

2011-10-11 @ 21:00:19

if this is the time for me to make a choise, would i make that choise after my head or heart? It's easy to chose head but i should love to chose the heart.

    

App

2011-09-28 @ 22:54:11

Måste ju självklart testa blogg.se app jag också!

    

Tidig morgon.

2011-08-25 @ 07:41:28
Klockan är bara halv åtta och vi har redan ätit frukost här hemma och badat. Felicia gjorde morgon kl 6 idag när Adde kom hem från jobbet, haha. Nu springer hon omkring och leker med sina skor och Addes reflexväxt. Hon älskar föresten att leka med skor - ta av och ta på.

Ska lämna skruttan på dagis vid halv 11 och efter det åker jag till jobbet och är hemma ikväll vid tio över åtta.
Löning idag med! Ska bli så skönt att åka och storhandla imorgon, kylen är helt tom! Så efter jobbet imorgon vid tre så drar vi in till Norrköping, jag vill även in på jysk och kolla efter en byrå till toaletten.

Hörs.

    

Jobb.

2011-08-18 @ 10:15:45
Har haft fullt upp sen sist jag skrev, jobb & firande i lördags. Hade en helt underbar kväll med n'ra & kära. Tack igen alla ni som kom och firade mig och tack för alla underbara presenter. ♥

Nu ska jag strax åka iväg till jobbet, jobbar till 20 ikväll. Har föresten färgat håret mörkt igen och det blev kanon, jag är så nöjd. Vi hörs lite senare ikväll när jag kommit hem. PUSS

En liten Felicia. ♥
    

Kalas.

2011-08-13 @ 13:33:22
Hej!

Efter 15 idag får vi massa gäster som kommer på mat & fika, eftersom jag fyllde 20 den 9:de. Ett eller två glas vin kommer nog slinka ner också, haha. Så nu hela morgonen har jag förberett en massa till maten, dammat, städat toaletten, ätit lunch med micka och gjort iordning mig själv.. Ja, jag har till och med valt kläder. Tårtorna var Tess gullig och bakade. Thanks! ♥

Nu ska jag packa upp alla våra saker vi hade med oss till Addes föräldrar under tiden vi bodde där, suuck.
Men men, snart kommer Felicia hem också - hon blev kidnappad i morse av min mamma & syster, hah!

    

Krångel.

2011-08-12 @ 17:18:45
ÅHH! Har försökt slänga upp bilder på skorna från mobilen ett x- antal gånger nu, men det funkar inte.
Men nu sitter jag vid datorn så slänger in dem här ifrån.

Kilklackar från Nelly

Klackar från Nelly

Vita converse från Intersport

Marinblå/Mörkblå converse från Stadium

Ledsen för kassa iphone-bilder

Helt underbara alla 4, jag älskar dem..
Har jobbat idag från 7.30 till 12.45 , skulle ha slutat vid 15 men hade så jävla ont i ryggen, efter att ha halkat på jobbet så jag åkte hem och tog ett varmt bad och det hjälpte för studen. Men nu har jag precis tagit en mirakel-tablett som tog bort all smärta, underbart.

Nu ska vi strax grilla, har precis lagt köttet i marinad så det får vänta lite till! Till det blir det pomme & sallad! Mums. Såhär slapp ser jag ut idag, haha. Puss

 

    

& här är dem andra två :)

2011-08-11 @ 22:42:14

img_7811 (MMS)

& här är dem andra två :)

    

Sitter på jobbet nu med en kopp kaffe & sk...

2011-08-11 @ 08:39:22

img_8138 (MMS)

Sitter på jobbet nu med en kopp kaffe & ska strax fortsätta vika servetter ;) haha. Slutar vid 15 idag och ska iväg och handla till tårtorna Tess ska baka till mig tills på lördag! Efter det ska jag åka hem och städa och mysa med Felicia som jag inte träffat sen igår kl 11. Snuttan! <3

    

Done.

2011-08-10 @ 22:08:39
Nu orkar jag inte mer, haha. Det här får duga ett tag iallafall.
En ny header ska på plats, så fort jag får tid att göra en. Nu ska jag försöka komma i säng vilket jag vet att jag förmodligen inte kommer att göra, finns hundra andra grejer jag vill/behöver göra ex diska, plocka undan lite. Och mysa med my man, jag saknar myskvällar med film och miljontals pussar, varje kväll var sån innan jobb & stress kom in i våra liv. Men men, vi hörs imorgon!

PUSS & GOD NATT!

    

Jobb.

2011-08-10 @ 20:43:17
Kom hem från jobbet för en stund sen, har precis slängt i mig en pizza bit till kvällsmat.
Funderar på om jag ska fixa iordning desginen nu? Men jag tvekar för jag vet att jag kommer bli sittandes här hela kvällen och säkert natten, haha. Och jag ska upp imorgon 06.30 eftersom jag börjar jobba halv åtta.

Det var en lugn dag på jobbet idag, vilket gör att timmarna går otroligt sakta..
Just det, jag måste ta kort på mina nya fina underbara älsklingar ikväll så ni får se dem imorgon.
ÅH, jag älskar dem. Det är skor jag pratar om..

    

RSS 2.0

Godmorgon

God morgon Söndag.

Vi gick upp för ungefär en timme sen och Felicia är i full gång och äter smårussin och leker med alla sina nappar och böcker medans jag sitter här med mitt morgonkafge, det måste vara den bästa koppen kaffe på hela dagen?

Idag åker jag in till stan runt lunch tillsammans med mamma, mormor och min moster. Felicia får vara hemma hos Adde. Och det är nog inte henne emot med tanke på hur otroligt pappig hon blivit på sista tiden.

Nu ska jag spela Mario och mysa med min fina.


Mina fina, min lilla alien! ♥
2011-02-20 @ 07:48:33 Felicias andra år ♥ Permalink


Kommentarer
Postat av: Tess

har en massa kläder till Felicia här :)

2011-02-20 @ 08:05:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0